Onderweg 50

experiments on 720°C

Onderweg 53

 

 

 

 

 

 

 

Hallo / Hello,

er zijn al weer heel wat dagen en uurtjes gepasseerd / the last days a few things happend and time passes quickly

Deze begin periode ben ik vooral bezig geweest met het zoeken naar een alternatief voor een ingrediênt dat ik thuis had maar niet hier in het ekwc / At the start I was searching for changing an ingredient I didn’t had at the ekwc

Wat voor mij belangrijk is, is dat het glazuur zich zelf gaat vormen en voor mij een uitgangspunt / een uitdaging formuleert / om mee verder te werken. En zoals je hierboven kan zien … landschappen verschijnen, scheuren doen zich voor aan de zijkanten … het glazuur ‘verheft’ zich-zelf als het ware!

Important for me is the glaze as a self-forming element that gives me a stratingpoint / a challenge / to work with. As you can see above … landscapes appear, cracks on the side … the glaze is lifting it-self !

Onderweg 51

 

 

 

 

 

 

 

Tot nu toe nog niets nieuws onder de zon, zeg maar … maar wel … een aantal alternatieven zijn gevonden en worden dra in een oven op 720°C gebakken ….

As for now, nothing new under the sun, you could say … but … there are alternatives for my ingredient I had in Belgium … and maybe give some surprises … the first experiments will be fired at 720°C …

Onderweg 49Onderweg 58

 

 

 

 

 

 

Onderweg 50 Onderweg 59

 

 

 

 

 

 

 

De resultaten mogen er zijn … van mat tot hoogglans, grafische elementen die zich voordoen, het landschappelijke dat deels bewaard blijft, kleur! ( Greta, wat dacht je van Modigliani blauw? ) …. fragiele uiteinden, lijnen, in combinatie met vlakken … maar!!!  van zodra ik ze wil opnemen … vallen ze uit elkaar of verdwijnen als poeder door mijn vingers

Er start nu een zoektocht waarin de werken steviger kunnen worden maar toch deels hun fragiliteit blijven behouden. Ook het zich-zelf vormende wil ik proberen uitvergroten … hoe krijg ik de glazuur elastischer? kan het nog meer uitzetten?

And for the results … surprises are there …. from mat to shiny, grafic elements appear, the landscape stays a bit, color, fragile extremitys, lines in a combination with fields … but !!! as soon as I want to take them, they fall apart or disappear as powder in my hands …

How can I get them more firm but ceep the fragile look? Also the self-forming I would like to expand … can I make the glaze more elastic? can the glaze expand out of its own?

will be continued …

 

 

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “experiments on 720°C

  1. Dag Boudewijn, ja glas … Een beetje een koppige materie met een eigen willetje … Ik heb het gevoel dat we beiden kunnen leren van het glas zelf! Het voelt voor mij als een uitdaging dat glas / glazuur … En zeker eens in de oven … Dan moet je het wel loslaten … Ga je terug aan de slag dit jaar met glas? Groeten,

Leave a Reply

